מנכ"ל משרד הדתות: "יהדות העולם חשובה לעתיד ישראל"

    קישרתי בין מרדכי ליהודים בצרפת ובעולם, שמתכננים להגיע בהמשך חייהם לישראל, וכרגע משרתים את היהדות בארצם הזרה להם, ובכך עושים שליחות חשובה לעם היהודי
    ישראל פריי No Comments on מנכ"ל משרד הדתות: "יהדות העולם חשובה לעתיד ישראל"

    בדברים שנשא עודד פלוס בפני עובדי המשרד, כרך הלה את סיפורו של מרדכי היהודי לסיפורם של יהודי העולם • "לא ניתן לזלזל בחשיבותם של יהודי העולם לקיומו ולעתידו של עם ישראל"

    קישרתי בין מרדכי ליהודים בצרפת ובעולם, שמתכננים להגיע בהמשך חייהם לישראל, וכרגע משרתים את היהדות בארצם הזרה להם, ובכך עושים שליחות חשובה לעם היהודי
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בנאום שנשא מנכ"ל משרד הדתות מר עודד פלוס לפני כארבעים עובדי המשרד בסיום תפילת מנחה של ראש חודש, ביקש המנכ"ל לחדד את חשיבות יהדות העולם להמשכיותו של עם ישראל, תוך שהוא כורך את מגילת אסתר ולקחיה בסוגיות אקטואליות.

    "מסיפור המגילה נמצאנו למדים פרט מדהים. גם בשעה שמרבית עם ישראל עזבו את מדינותיהם ועלו לישראל, נותר מרדכי הצדיק בשושן הבירה", תיאר בציוריות, תוך שהוא מסיק מכך: "ליהדות העולם יש תפקיד עצום לקיומו של עם ישראל. אי אפשר לזלזל ביהודי העולם, לחלקם תרומה מכרעת לזהות היהודית ולקיומו של עם ישראל".

    על רקע הפולמוס סביב הכותל הרפורמי והישגיהם הגוברים של חוגי הרפורמים בארץ, בחרו חלק מהנוכחים לפרש את דבריו כנקיטת קו פרגמטי יותר ביחס לחוגים אלו, אך פלוס ביקש להדגיש באופן נחרץ כי התנגדותו לכל הכרה ברפורמים אפילו אינה זקוקה לחיזוק, וכוונת דבריו שונה בתכלית.

    "מיד לאחר תפילת מנחה נשאתי דברי תורה לרגל ערב ראש חודש, והסברתי למשתתפים אודות הנס של מרדכי היהודי, שהיה חי בגולה באירן ובזכותו נעשו ניסים לעם ישראל", אומר פלוס לאתר 'קול חי', "בהמשך דברי קישרתי בין מרדכי ליהודים בצרפת ובעולם, שמתכננים להגיע בהמשך חייהם לישראל, וכרגע משרתים את היהדות בארצם הזרה להם, ובכך עושים שליחות חשובה לעם היהודי, לא היה בכוונתי כלל קשר ליהודים הרפורמים מארה"ב, ואף להפך, כולם יודעים את עמדתי הברורה והנחרצת בעניין".



    0 תגובות